TESTIMONIALE: PROCESUL ȘI EXECUȚIA SOȚILOR CEAUȘESCU

AM BĂUT O STICLA DE CONIAC SI M-AM CULCAT

După proces, „[…] am rămas eu singur cu ei, (cu Nicolae si Elena Ceaușescu – n.r.) a venit un locotenent care mi-a spus să-i scot pe rînd, să-i execut. Soții Ceauşescu au protestat vehement, că vor să moară împreună. Anterior, ei vorbeau: l-am auzit pe el spunînd că a mai fost condamnat.” – a declarat Ionel Boeru

„L-am scos pe el (pe Ceaușescu – n.r.), a spus «Trăiască România Liberă» și a început să cînte «Internaţionala». L-am strîns de braţ şi atunci a tăcut. L-am aşezat la zid, am făcut cîţiva paşi înapoi, am strigat «foc» şi am început să trag în ei, după care au tras şi ceilalţi doi desemnaţi. Am impresia că a tras cineva şi din dreapta mea. M-am întors, era Stănculescu, căpitanul Baiu, care filma, aghiotantul și cadre din unitate. Cînd m-am întors, am văzut toate armele îndreptate asupra mea. Atunci am strigat că «am făcut-o pentru cei morţi la Timişoara»”, a precizat Boeru.

„Cineva a spus «bine, încetați focul». A venit doctorul, a constatat moartea, i-au pus în foi de cort, i-au urcat în elicopter, am aterizat la Ghencea. Stănculescu a spus să stăm acolo, pentru că peste o jumătate de oră vine cineva după cadavre. Dar a trecut o oră şi n-a venit nimeni, am vorbit cu piloții să plecăm. Am dat în primire coletele la un ofițer ce era acolo cu paza, le-am spus că trebuie să vină un ARO după ele. Ne-am urcat în elicopter şi am plecat la Boteni. Am băut o sticlă de coniac şi m-am culcat”, a conchis el.

„Coletele” la care face referire Boeru, în declarația sa, însemnau trupurile neînsuflețite ale lui Nicolae şi Elena Ceaușescu.


„NE-AM COMPORTAT BINE”

”După judecată, Stănculescu a spus că trebuie acuma executați. Colonelul Baiu filma, a rămas cu aparatul în urmă, cu completul de judecată. Au fost duși lîngă zid, soldaţii s-au retras şi prima dată a tras Boeru în ei, el fiind comandantul parașutiștilor. Prima dată a fost lovit Ceaușescu, el a sărit cam un metru în sus, apoi s-a prăbuşit. Apoi s-a tras în ea. Nu erau legați la ochi. După circa un an, l-am întrebat pe Boeru ce misiune a avut. Mi-a spus că doar la Tîrgovişte i-a spus Stănculescu ce au de făcut şi că în caz de ceva, să tragă şi în noi. Apoi am aflat că după uşă era un alt ofiţer, care trebuia să-i împuşte şi pe parașutiștii din Boteni, pentru a nu rămîne martori. Boeru mi-a spus că avea ordin să ne lichideze dacă procesul va lua altă întorsătură, dar ne-am comportat bine: i-am condamnat, deci ne-am comportat bine”. – Dan Voinea, despre momentul execuției, in faţa Comisei condusă de senatorul ţărănist Valentin Gabrielescu.


„DECI, DE MAINE NU SE MAI TRAGE”

Stănculescu a luat cadavrele, le-a urcat întru-un elicopter, acela nu se ridica, nu-i mergea un motor. Totuși, pînă la urmă s-a ridicat. Celelalte elicoptere zburau tot timpul în jurul cazărmii, avînd ordin să tragă în unitate, dacă peste o oră şi jumătate nu se ridică elicopterul.”

Cu cadavrele a venit primul elicopter, cu Stănculescu, Măgureanu, Gelu Voican. Am ajuns pe stadionul Ghencea, acolo era Cristian Ţopescu cu o cameră de filmat, Cristian Gaţu şi alţi sportivi de la Steaua. Ne-au dat şi nouă să mîncăm. Gaţu ne-a dat wisky (la Postelnicu s-au găsit peste 250 sticle de wisky acasă), apoi salam, brînză, apoi cîte o friptură, cu cartofi prăjiţi şi vin negru. Ne-a întrebat Cristian Ţopescu unde sînt ei (n.r. soții Ceausescu), i-am spus că au fost executați, deci de mîine nu se mai trage.”

„MOS CRĂCIUN CU MITRALIERA’

„Cînd eram înăuntru cu sportivii a venit cineva, cred că Gaţu, a anunţat că au dispărut cadavrele. Noi tocmai discutam unde să le ducem. Aflînd vestea că au dispărut cadavrele, Stănculescu, Voican, Măgureanu au rămas şi au mîncat mai departe cu noi, n-au fost îngrijoraţi. După circa patru ore, s-au găsit cadavrele. Am aflat că s-ar fi plimbat o maşină cu aceste cadavre prin Bucureşti, pentru a fi arătate unor persoane sau comandanţi, pentru a înceta focul. Asta s-a discutat acolo, în seara aia. Cînd să plec, Stănculescu mi-a oferit un TAB să mă ducă acasă, dar am refuzat. Am plecat pe jos şi am văzut un om îmbrăcat în Moş Crăciun, care trăgea cu un pistol-mitralieră într-un bloc”.

Citește si SINUCIDEREA UNUI MAGISTRAT – MOARTEA CONTROVERSATA A LUI GICA POPA


„UNDE SUNT COLETELE?”

Ionel Boeru: ”Noaptea (n.r. pe 25 spre 26 decembrie, după ce băuse sticla de coniac și se culcase) m-au sunat: «unde sînt cadavrele?»”

Colonelul Mateiciuc a fost cel care transportase trupurile soților Ceausescu, cu elicopterul. ”După execuţia cuplului, foile de cort cu cadavrele au fost puse în PUMA mea. Am spus generalului Stănculescu că nu ne ajunge combustibilul şi să coborîm la Boteni, să facem alimentarea. Am alimentat la Boteni şi apoi am plecat şi am aterizat pe Ghencea, la ora 16.30. S-a debarcat personalul, a venit mașina, un ARO, pasagerii au plecat. Stănculescu ne-a spus să așteptăm, că va veni o Salvare, «vor lua coletele»”.

Am aşteptat, dar Salvarea n-a venit, se lăsa întunericul, atunci am spus mecanicilor să dea jos coletele, să plecăm, pentru că se întunecă. Am luat hotărîrea să nu rămînem peste noapte acolo. Atunci, «coletele» le-am dat în primire unui locotenent, ce era de pază acolo. Iniţial am vrut să urcăm coletele înapoi în elicopter, dar nimeni n-a mai vrut să pună mîna pe ele, erau îmbibate de sînge. Am luat şi paraşutiştii şi am plecat acasă la Boteni, la unitate.”

Apoi, Stănculescu a telefonat șefului unităţii, să ne întrebe de colete. Noi i-am spus că le-am lăsat lîngă pista de beton. Am primit ordin ca întregul echipaj să se prezinte la Ministerul Apărării Naţionale, dimineața la ora 7. Ne-am prezentat, Stănculescu ne-a luat cu el, ne-am dus la Ghencea, acolo am aflat că s-au găsit «coletele». Cred că toată noaptea n-au fost mişcate, un picior era dezmembrat. A venit o sanitară şi «coletele» au fost duse la Spitalul Militar. Noi am plecat apoi la unitate”.

Am plecat – spune Dan Voicu – „”la cumnata mea cu familia, acolo am locuit, apoi am fost chemat la serviciu, mi s-a spus că nu mi se va întîmpla nimic


„AM DORMIT CU CASETA ORIGINALA PE PIEPT”

Dan Voinea a relatat că generalul Stănculescu, care avea caseta (n.r. cu filmarea procesului și a execuției), i-a dat-o generalului Militaru, ”că locuia pe acolo, a revenit, spunea că gen. Militaru îşi face o copie, ulterior era neliniștit, că nu vine caseta înapoi”. În cele din urmă, caseta a ajuns în posesia lui Petre Roman

În seara de 25 decembrie, am adunat cîţi am putut din CFSN, eram 18 persoane, a venit şi Sergiu Nicolaescu, Caramitru, Cazimir Ionescu etc. Am vizionat înregistrarea cu procesul, am făcut un comunicat. Sergiu a plecat cu caseta să facă montajul, pe drum a fost atacat. Apoi Stănculescu mi-a spus mie şi lui Iliescu că au dispărut cadavrele celor doi. A doua zi s-au găsit cadavrele, dar în altă parte. Spre dimineaţă a sosit Sergiu cu caseta, a plecat la Televiziune, unde a ieșit scandal, că unde-i caseta cu întreaga filmare? Dar eu și Iliescu ne-am opus, pentru a proteja pe participanții la proces. Caseta originală era la mine, am dormit cu ea pe piept! A doua zi Iliescu m-a propus prim ministru”.


„EU RĂMÂN VINOVAT CA AM PARTICIPAT LA O CRIMA”

Constantin Lucescu :Dacă iau din punct de vedere  moral, categoric că pedeapsa (n.r. soților Ceausescu) este justificată. Dar vă întreb omenește: S-a mai văzut în lume o condamnare fără proces? Nu s-a văzut, domnilor… Cu asta am fost atacați, cu asta s-a distrus ideea de justiție, cu asta s-a instaurat ceea ce spunea un consilier prezidențial, ideea de ‘așa vor mușchii mei’ și așa se instaurează și astăzi dictatul soluției juridice din punct de vedere politic, de asta se instaurează și astăzi abuzul și efectiv, lipsa de justiție (…) Ceaușescu rămâne vinovat, dar eu rămân vinovat că am participat la o crimă și nu la un proces cu toate formele legale îndeplinite”.

La acel proces – între ghilimele, pentru că nu a fost un proces, a fost o crimă politică, noi am fost singurii teroriști. Am împușcat doi oameni fără probe” (12 decembrie, 2019, in cadrul unei emisiuni TV)

Generalul Constantin Lucescu – avocatul din oficiu al soților Ceaușescu, a reacționat, la procesul din 1989, ca unul dintre acuzatori.


„AM PRIMIT ORDIN SA-I ÎMPUȘC, INDIFERENT DE VICTIMELE COLATERALE”

Colonelul Ionel Boeru, șeful plutonului de execuție al soților Ceaușescu:”Cei trei parașutiști care au făcut parte din completul de execuție sunt cei care au primit ordin înainte de desfășurarea procesului, adică li s-a spun că trebuie să-i executăm (n.r. – pe soții Ceaușescu) (…) Au fost patru persoane care ne-au spus că cei doi vor fi executați. Plutonul de execuție a fost constituit de generalul Stănculescu, ni s-a spus cum să executăm și unde. Acestea sunt lucrurile adevărate. Înainte de proces, înainte să facă vizita medicală. Eu i-am dus la vizita medicală, apoi în sala de judecată (…) Am primit ordin să-i împușc pe Nicolae și pe Elena Ceaușescu, indiferent de victimele colaterale”. (12 decembrie 1989, într-o dezbatere TV)

În opinia colonelului Boeru, ordinul a plecat de la Ion Iliescu, cel care era liderul autoritar al statului. În schimb, Lucescu a afirmat, in cadrul aceleasi emisiuni, că Silviu Brucan era șeful statului. (evz, 2019)


„AM PRIMIT ORDIN SA MA INTERNEZ”

Capitanul Ion Toma Zamfir (asesor in procesul soților Ceausescu): „in 1990, am fost internat la Spitalul de boli nervoase de la Minastirea Dealu. M-am dus personal la domnul general Stanculescu, cind era ministru, m-a primit, am cerut sa fiu lasat sa plec afara din tara, la fel am fost și la generalul Paul Sarpe, cu aceeași problema. Peste doua săptămâni, am primit ordin sa ma internez la Spitalul Militar Central. N-am făcut nici o cerere de internare, totuși dr. Gheorghe acum spune ca as fi semnat o asemenea cerere de internare. La spital am primit un astfel de tratament, incit la ieșire nici nu puteam sta pe picioare! Am fost tratat cu Modecate, un nemoleptic foarte puternic

„Toti din complet si care erau in sala, acum sint oameni importanți in stat, iar eu, asesor, am fost degradat de trei ori din funcții, primind funcții din ce in ce mai mici„.


nota: citatele au fost preluate de pe Antena 3, Mmediafax si evz.

In 2017, Asociația „Erori judiciare” i-a dat in judecata pe toți membrii in viata ai completului de judecata de la Tirgoviste, acuzindu-i de „tratamente neomenoase” la care ar fi fost supusi Nicolae si Elena Ceausescu. La Parchetul General, Sectia de Investigare a Infractiunilor in Justitie, se fac cercetari in dosar „in rem” – pentru fapta.


Citește și:


Lasă un comentariu